موضوعات وبسایت : چت و چت روم

دانلود نرم افزار ویدئو کنفرانس رایگان

دانلود نرم افزار ویدئو کنفرانس رایگان

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 21:03



جهان در حال آماده شدن برای یک وضعیت بحرانی است. در حالیکه شاغلین برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال دورکاری هستند علاوه بر اینکه جلسات کاری به صورت دیجیتالی و انلاین برگزار می شود، جشن ها هم به صورت مجازی و تصویری برگزار می شوند که این امر توسط تعدادی از پلت فرم های جلسات ویدئویی و «برنامه های ویدئو کنفرانس» تسهیل می شود.

مطلب مرتبط را بخوانید: [ بهترین ابزار برای دورکاری ]

اما خدمات همه ی سرویس های ویدئویی برابر نیستند. خواه اینکه از راه دور در حال معاشرت هستید، از حال پدربزرگ و مادربزرگ خود جویا می شوید، یا تماس کنفرانس مهمی با تیم یا مشتری خود دارید، سرویس ویدئویی ویژه ای برای هر کدام از آنها وجود دارد.

نرم افزار های زیادی را بررسی و ویژگی های هر کدام را جداگانه مورد تست قرار دادیم، در این مقاله به شما میگوییم کدام برنامه برای یک کنفرانس انلاین یا تماس تصویری انتخاب بهتری است، در ادامه تا انتها با مایکت همراه باشید.

 

کنفرانس ویدیوئی چیست؟

smart-working.jpg

سیستم های دیداری شنیداری و کنفرانس های ویدیویی به صورت چشمگیری تغییر کرده اند، سیستم های کنفرانس ویدیویی امکان تبادل سریع و ارزان اطلاعات بین افراد در سراسر دنیا را فراهم می کنند. 

ویدئو کنفرانس وسیله ارتباطی از راه دور است که اطلاعات حاوی صدا و تصویر را بدون در نظر گرفتن عوامل جغرافیایی به طرف مقابل منتقل می کند. این تکنولوژی به تیم های داخلی، سرمایه گذاران، کارپردازان و تاجران کمک می کند تا ارتباطات مجازی خود را با کیفیت بالا انجام دهند.

ویدئو کنفرانس چه مزایایی دارد؟

در اینجا به سه مزیت مهم این اپلیکیشن ها برای شاغلین اشاره می شود که می توانند هنگام استفاده از سیستم های کنفرانس ویدئویی از آن بهره ببرند.

عملکرد و کیفیت ارتباط ها را افزایش می دهد: زمانی که در مکان های مختلف هستید، ممکن است برقراری ارتباط با افراد شما ،دشوار باشد. اما در روابط مجازی نه تنها برای حمایت از شغل خود بلکه برای حمایت از دیگران نیز کارتان را در مکان های مختلفی انجام دهید.

تقریبا 96.4% از صادرکنندگان صنعت و تولید، شرکت های متوسط تا کوچکی بودند. کنفرانس ویدیویی روشی مطمئن و کارآمد برای برقراری ارتباط با اعضای تیم تان محسوب می شود. 

%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3.jpg

باعث توانمند شدن نیروی کار دیجیتالی می شود: یکی از مزایای فناوری نوآورانه که امروزه رواج پیدا کرده این است که به مشاغل مختلف اجازه می دهد تا در هر کجا و در هر زمان که بخواهند فعالیت کنند.

نرم افزار های کنفرانس ویدیویی به شما این امکان را می دهد تا در کسب و کار خود جلسات گروهی برگزار کنید و روابط انسانی را حتی بدون یک مکان فیزیکی تعیین شده، همچنان برقرار کنید. 

ویژگی های فرهنگی اعضای شرکت را بهبود می بخشد: ایمیل و سایر اشکال ارتباطی آنلاین باعث می شود تا کارمندان و شرکای تجاری احساس انزوا کنند.

با استفاده از کنفرانس ویدیویی چهره به چهره ، می توانید حس برقراری ارتباط بین شما و اعضای تیم تان را بهبود بخشید. کارمندان و سایرین، ارتباط و احساس بهتری با شما و شغلی که در آن فعالیت می کنند، پیدا خواهند کرد.

بهترین برنامه های ویدئو چت و کنفرانس

در این قسمت توضیح خواهیم داد که چه نوع اپلیکیشن های ویدیو چت وجود دارد و برای چه کسانی مناسب است، بعضی برای کسب و کار ها، بعضی برای جمع های دوستانه و برخی نیز برای پدربزرگ و مادربزرگ ها مناسب میباشند.

1. Zoom (زوم)

بهترین اپلیکیشن جلسات ویدیویی مناسب برای جلسات کاری و سمینار

نقاط مثبت: اشتراک گذاری صفحه،اتاق های مکالمه گروهی و ویژگی ضبط جلسات
نقاط منفی: آسان ترین اپلیکیشن موجود در بازار نیست، محدودیت زمانی استفاده از پلن رایگان
قیمت: رایگان. نسخه Zoom Pro ماهیانه 14.99 دلار، Zoom Business & Zoom Enterprise ماهیانه 19.99 دلار

برای بسیاری از شرکت ها Zoom ، پلت فرم جلسات ویدئویی انتخابی آنها است. دلیل آن این است که علاوه بر صدا و ویدوئو استاندارد آن، Zoom دارای بسته های کاملی از ویژگی هایی است که برای مرتب کردن و برگزاری جلسات با تیم های کاری آن را ایده آل می سازد.

می توانید صفحه خود را به اشتراک بگذارید، به گروه پیام بفرستید و حتی فایل ها و عکس ها را از سرویس cloud دلخواه خود بفرستید.
اپلیکیشن Zoom را می توان با گوشی های iOS، اندروید یا دسکتاپ یا سرویس های مرورگر استفاده کرد.

هر چند این نکته باید گفته شود که استفاده کردن از نسخه دسکتاپ نسبت به نسخه گوشی آسان تر است. شروع یک جلسه، کار بسیار آسانی است تنها با فشردن یک دکمه میتوانید لینکی را بسازید و برای دوستان خود بفرستید یا برای دریافت مستقیم لینک در ایمیل کافی است ایمیل را واردکنید.

هر چند باید در نظر داشت که در حال حاضر زوم دارای تعداد زیادی کاربر است، سته به بزرگی شرکت کاری می توانید اشتراک پلن هایی با قیمت های متفاوت خریداری کنید.

zoom-online--1024x768.jpg

پلن رایگان تقریبا تمام ویژگی هایی که لازم دارید را شامل می شود: اشتراک گذاری صفحه، اتاق‌های استراحت Break-out rooms و ضبط جلسات.

با این وجود در نسخه رایگان آن، مدت زمان جلساتی که با بیش از چهار نفر برگزار می شود تنها چهل دقیقه می باشد که می تواند مورد پسند بسیاری از کسب و کارها نباشد. با خرید اشتراک می توانید با بیش از 100 نفر در مدت زمان نامحدود جلسه برگزار کنید.

با این حال اگر می خواهید با دوستان خود در ارتباط باشید، این اپلیکیشن مناسب نخواهد بود. تماس های یک به یک محدود هستند ولی اگر فقط می خواهید با دوستتان تماس بگیرید، WhatsApp یا FaceTime احتمالا بهترین انتخاب خواهند بود.

اپلیکیشن Zoom برای تماس های فوری ساخته نشده است. زیرا باید عدد ده رقمی آیدی جلسه یا لینک را برایش ارسال کنید. اگر والدینتان تمایلی

با وجود تمامی این موارد، از نظر هزینه این اپلیکیشن به صرفه است. اما اگر می خواهید مهمانی مجازی ترتیب دهید باید به دنبال یک اپلیکیشن مقرون به صرفه تر باشید تا بتوانید تا آخر شب مهمانی تان را ادامه دهید.

زوم را از مایکت دانلود کنید:

3f72d1b5-3830-415e-8f05-a3223c154a19.png

ZOOM Cloud Meetings 
سازنده: zoom.us
حجم: ۱۱۷ مگابایت

2. Google Hangouts 

برنامه ویدئو کنفرانس با موبایل خوب

نقاط مثبت: کاربری ساده و آسان نسخه گوشی و دسکتاپ، تفکیک گذاری مناسب بین کاربران عادی و شاغلین، برای هردو گروه کاربران اجتماعی و شاغلین مناسب است.
نقاط منفی: نیاز به اکانت گوگل برای راه اندازی جلسه، آشفته بودن چگونگی تقسیم بندی اپلیکیشن
قیمت: رایگان، پلن G Suite Business تک کاربره، ماهیانه 12 دلار ( با بیش ار 50 شرکت کننده در جلسات) ، پلن G Suite Enterprise تک کاربره، ماهانه 25 دلار

برنامه Google Hangoutsدارای دو نسخه است و این موضوع کمی برای کاربران گیج کننده است. برای اینکه دچار اشتباه نشوید؛ Hangouts Meet ورژن مناسب برای کسب و کارها و شرکت ها است و Hangouts Chat ورژن مصرف کننده برای ارتباط با دوستان است.

داشتن این دو پلت فرم به این معنا است که گوگل نیاز را بین افرادی که می خواهند تنها با دوستان خود در ارتباط باشند و افرادی که می خواهند برای کسب و کار با هم در ارتباط باشند در نظر گرفته است و با ساخت این دو برنامه تعادلی برای میان این دو گروه ایجاد کرده است. این نامگذاری دوگانه ممکن است کمی گیج کننده باشد اما در نهایت ایده ی خوبی است.

برای استفاده از Hangouts Meet باید اشتراک G-Suite خریداری شود. به شما این اجازه را می دهد که تا حداکثر با 250 نفر به طور همزمان در ارتباط باشید و از مزایای آن این است که به آسانی با G-Suite لینک می شود و هر دعوت مطابق با تاریخ به وسیله ی لینکی به طور مستقیم برای شما ارسال می شود.

google_hangoutsmeet-1024x640.jpg

گوگل، ویژگی هایی مثل افزایش تعداد افراد و ضبط کردن جلسات را تا پایان ماه ژوئن (خرداد ماه) برای استفاده در دوران بحرانی شیوع کویید 19 به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. کاربری نسخه گوشی و تبلت این برنامه ها در مقایسه با زوم بسیار آسان تر است.

در ورژن رایگان تنها می توانید حداکثر 25 نفر شرکت کننده داشته باشید. پس اگر به دنبال برگزاری جشنی مجازی با تمام افرادی که میشناسید را دارید Hangouts Chat مناسب نخواهد بود.

از امکانات دیگر Hangouts Chat که آن را نسبت Zoom مدرن تر میکند داشتن emoji ها استیکر ها و GIFs است.

همانند Zoom به دلیل آنکه لازم است لینک دعوت فرستاده شود این نرم افزار برای تماس های یک به یک مناسب نیست. همچنین برای استفاده از اپلیکیشن Hangouts Chat اکانت گوگل ضروری است و ممکن است بنا به دلایلی همه با استفاده کردن از گوگل راحت نباشند.

این برنامه به دستور کمیته فیلترینگ از سایت حذف شده است، ولی جای نگرانی نیست شما میتوانید گوگل هنگ اوت را از استور گوگل دانلود کنید.

3. WhatsApp

برای پدربزرگ و مادربزرگ ها

تقریباً همه افراد این اپلیکیشن را در گوشی هوشمند خود دارند. افراد مسن از جمله کاربران مشتاق به واتس اپ هستند. مزیت دیگر این اپلیکیشن این است که با فشار یک دکمه میتوان یک کنفرانس ویدیویی را آغاز کرد. اما نهایتا چهار نفر می توانند در یک کنفرانس ویدیویی شرکت کنند. با این وجود پیام رسان های دیگری نیز  هستند که از قابلیت ویدئو کال برخودار بوده و به شما این امکان را میدهند تا با دوستان و کسانی که دوست دارید به صورت ویدئویی گفتگو کنید.

video-call-WhatsApp.jpg

واتس اپ را از مایکت برا گوشی اندروید دانلود کنید:

9ae50ad7-29a5-4100-ba22-1fc88ba66b44.png

WhatsApp Messenger 
سازنده: WhatsApp Inc.
حجم: ۳۱.۱ مگابایت

4. House party

برای کاربران زوم اپلکیشن جلسات ویدوئویی اجتماعی است

نقاط مثبت: سرگرم کننده، شما را با دوستانتان در ارتباط قرار می دهد.
نقاط منفی: بدون نقطه ضعف.
قیمت: رایگان، با پرداخت های درون برنامه ای برای بسته های بازی expansion

بدون ملاقات حضوری دوستان تان را ببینید؛ در زمان کرونا، زندگی اجتماعی باید به طور متفاوت انجام شود؛ به صورت دیجیتالی.

Houseparty در میان نوجوانان طرفدار زیادی دارد. برخلاف Zoom به طور ویژه برای چت کردن و معاشرت کردن ساخته شده است.

این شبکه اجتماعی، یک پلت فرم ویدئویی است که به شما این امکان را می دهد که همزمان با هشت نفر از دوستان خود چت کنید و از این نظر کاربرد خوبی دارد.

هنگامی که برای اولین بار ثبت نام میکنید ، از شما خواسته می شود تا اپلکیشن به مخاطبین دفترچه تماس، Facebook و Snapchat شما دسترسی پیدا کند.

house-party-social-meeting-1024x683.jpg

این به شما این امکان را می دهد تا ببینید کدام یک از دوستانتان در این اپلیکیشن عضو هستند. به محض اتصال این سرویس ها ، می توانید بلافاصله افراد را به گروه های چت ویدیویی دعوت کنید، و این به این معنا است که لازم نیست نام کاربری را از آنها بخواهید و به صورت دستی آن را تایپ کنید.

به این اپلیکیشن به عنوان “خانه” فکر کنید. هر وقت یکی از دوستان شما برنامه را باز کند ، وارد خانه می شود و شما می توانید بلافاصله با آنها چت کنید. اگر کسی آنلاین نبود ، می توانید برای آنها پیامی ارسال کنید.

نکته جالب درباره ی House party این است که اگر یکی از دوستانتان از قبل در House party است می توانید وارد ویدیو بشوید هرچند که دعوت نشده باشید. البته اینکه بتوانید عضو هر گروهی شوید مناسب کودکان نخواهد بود.

یکی از ویژگی های مثبت اجتماعی آن بازی های این نرم افزار می باشد. بازی های زیادی وجود دارند که می توانید در Houseparty بازی کنید. مانند:

  • Head’s Up
  • Quick Draw
  • quiz

همچنین ویژگی های بیشتری نظیر ضبط کردن چت های گروهی و اشتراک گذاری صفحه نیز وجود دارد.

نسخه گوشی این اپلیکیشن نسبت به نسخه دسکتاپ بهتر کار می کند. این اپلکیشن سرگرم کننده است ولی همانطور که به نظر می رسد برای جلسه های کاری مناسب نیست.

House party را از مایکت دانلود کنید:

f5f34eee-f026-420b-9ebb-18381a351b7e.png

Houseparty 
سازنده: Life on Air
حجم: ۴۵.۷ مگابایت

5. Skype (اسکایپ)

محبوب کاربران ایرانی

نقاط مثبت: زمان و شرکت کنندگان نامحدود و استفاده رایگان
نقاط منفی: نسبت به سابقه چندین ساله خود پیشرفت چشمگیری نداشته
قیمت: رایگان، Skype for Business، 2 دلار به ازای هر کاربر

حتما نام اسکایپ را تا حالا شنیده اید، برنامه ویدئو کال محبوب بین کاربران ایرانی که امکانات زیادی را در قالب یک پلتفرم رایگان در اختیار افراد قرار میدهد، این برنامه ویژگی های بارز زیادی دارد اما به نظر می رسد که مایکروسافت که صاحب skype است، بیشترین تلاش و فعالیت اش در حوزه پلتفرم تیم های مایکروسافت است. 

skype آنقدر جذاب و دوست داشتنی است که به سختی میتوان یک جایگزین مناسب برای ان یافت . برای شرکت در تماس های تصویری باید skype را بر سیستم یا گوشی خود نصب کرده باشید و هر کسی که به جلسه دعوت می کنید باید اکانت skype داشته شد.

skype-video-call.png

همانطور که گفته شد این اپلیکیشن امکانات زیادی به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد هر چند که محدودیت هایی نیز دارد مثلا اینکه مدت زمان هر جلسه 4 ساعت می باشد و اینکه تعداد شرکت کنندگان حداکثر 50 نفر می باشد.

اگر شما و دوستانتان همچنان از skype استفاده می کنید اشکالی ندارد اما بنظر می رسد با تمام امکاناتی که دارد دیگر قدیمی شده است. کودکان امروزه از اپلیکیشن های Snapchat استفاده می کنند در حالیکه بزرگسالان از Slack و Zoom استفاده می کنند.

برگزاری جلسه ویدئویی با نسخه گوشی آن بسیار طاقت فرسا است چون باید همه ی کاربران را به صورت دستی به گروه اضافه کنید. این کار زمان بر است و بهتر است از نسخه دسکتاپ استفاده کنید.

پلن Business skype ، بسیار ارزان است و شما می توانید 250 جلسه به همراه امنیت بیشتر استفاده کنید. 

اسکایپ را از مایکت دانلود کنید:

788101ee-b0aa-49ba-8aaf-8056ffefd74d.png

Skype – free IM & video calls 
سازنده: Skype
حجم: ۴۰.۱ مگابایت

6. نرم افزار کنفرانس Microsoft Teams

بسیار گیج کننده هر چند خیلی ها از آن استفاده می کنند.

نقاط مثبت: ویژگی های زیاد مانند blur کردن پس زمینه، دارای قابلیت چت و اپلیکیشنی کامل
نقاط منفی: ویژگی های مثبت آن به خوبی کار نمی کنند.
قیمت: با اشتراک آفیس 365 رایگان است.

نرم افزار Microsoft Teams بسیار گیج کننده است و دارای یک منحنی یادگیری کاملاً شیب دار است. اولا، رابط کاربری آن بسیار بد است. کنترل کردن آن بسیار گیج کننده است درحالیکه منو ها و عملکرد ها باید به گونه ای باشند که فهمیدن آن آسان باشد.

البته می تواند به این دلیل باشد که پلتفرم چت با سیستم کنفرانس ویدئویی آن مانند اپلکیشن Slack، ادغام شده است. همچنین شما نمی توانید به طور سریع جلسه ای را برگزاری کنید. و باید به طور دستی کاربران را دعوت کنید. و به نظر می رسد که این کار کاملاً گیج کننده است و مراحل انجام بیش از حدی دارد.

Microsoft-Teams.png

هنگامی که داشتیم عملکرد کنفرانس ویدئویی را امتحان می کردیم ارتباط به طور مرتب متوقف می شد. نسخه گوشی آن هم به همین صورت بود. از همه بدتر پلتفرم چت آن است. هنگامی که در جلسه ویدئویی در حال تایپ کردن هستید، به بالا و پایین حرکت می کند.

ویژگی های بسیار خوبی در این اپلیکیشن وجود دارد، ولی این ویژگی ها کمبود های آنها را جبران نمی کند. ویژگی blur پس زمینه ای وجود دارد که به شما این اجازه را می دهد که در هنگام جلسه بتوانید پس زمینه ویدئو خودتان را blur کنید.

این به این معنی است که اگر کسی از پشت وارد صحنه تماس شما بشود، افرادی که در جلسه هستند تمرکز خوشان را از دست نمی دهند. همچنین این اپلیکیشن شامل اشتراک گذاری صفحه، ضبط صفحه، اشتراک گذاری فایل ها و استیکر و ایموجی GIFs, می باشد.

نرم افزار کنفرانس Microsoft Teams را از مایکت دانلود کنید

12ff6bea-3f0c-45ac-a355-568dc87f9c0e.png

Microsoft Teams 
سازنده: Microsoft Corporation
حجم: ۷۶.۹ مگابایت


7. FaceTime

بهترین اپلیکیشن تماس تصویری برای آیفون

نقاط مثبت: ویژگی های سرگرم کننده بسیار، کاربری آسان، حداکثر 32 نفر
نقاط منفی: نیاز به سیستم های ios
قیمت: رایگان

آسان ترین اپلیکیشن برای تماس های چهره به چهره است و همین ویژگی، آن را به بهترین پلتفرم برای تماس با دوستان یا برگزاری جلسات فوری خانوادگی تبدیل می کند.

اگر فقط می خواهید حال یک نفر را بپرسید تنها کافیست به صفحه تماس او سری بزنید و روی دکمه FaceTime بزنید به همین سادگی. شما همچنین می توانید از Mac یا iPad با دیگران تماس بگیرید و یا تماسی را دریافت کنید. اگر از Mac استفاده می کنید، مانند اپلیکیشن Zoom یا Hangouts می توانید تماس های خود را ضبط کنید.

تماس های گروهی هم مانند تماس های یک نفره بسیار آسان است. این ویژگی توسط اپل در سال 2018 معرفی شد و به شما این اجازه را می دهد تا تماس هایی تا 32 نفر بگیرید.

facetime-1024x576.jpg

برای تماس با بیش از یک نفر فقط کافیست به اپلیکیشن مراجعه کنید و روی علامت بعلاوه بزنید و تمام شماره های تماس های خود را اضافه کنید، سپس روی دکمه ویدئو بزنید.

قطعا FaceTime برای ارتباط های اجتماعی نسبت به تماس های کاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های سرگرم کننده های زیادی دارد به عنوان مثال می توانید تصاویر لایو از تماس های خود درست کنید یا صورت خود را به Animoji تغییر دهید.

همچنین شما می توانید فیلتر و استیکرهایی را با کشیدن آنها به صفحه اضافه کنید. این اپلیکیشن به عنوان یک محصول اورجینال اپل، کاملا رایگان است.

فیس تایم برای کسانی است که گوشی ایفون دارند، میتوانید این برنامه کاربردی را از اپ استور دانلود کنید.

8. برنامه تماس تصویری Google Duo

گوگل دوو یک برنامه تماس صوتی و تصویری و در وقع VOIP است که توسط Google ساخته شده است ، مشابه FaceTime از کمپانی اپل ، WhatsApp از کمپانی فیس بوک و Skype از مایکروسافت. اپلیکیشن Duo رایگان است ؛ برخلاف FaceTime اپل ، در هر دو سیستم عامل iOS و Android کاربرد دارد.

اخیرا این اپلیکیشن محدودیت تماس گروهی خود را آپدیت کرده و تا سقف 12 نفر می توانید با اعضای خانواده و دوستان خود گفتگو کنید. Duo می تواند به شماره تلفن های شما دسترسی پیدا کند و شما را قادر می سازد تا در لیست مخاطبین تلفن خود به افرادی که اپلیکیشن را دارند، دسترسی پیدا کنید.

google-duo-1024x576.jpg

قابلیت رمزگذاری end-to-end را به شما می دهد و دارای ویژگی های بسیار خوبی همانند Knock Knock است که به شما امکان می دهد قبل از پاسخ دادن ، تصویر زنده از تماس گیرنده خود را ببینید. استفاده از آن بسیار آسان است زیرا رابط برنامه به طور مسخره ای ساده است. در اینجا نحوه کار Duo از جمله نحوه شروع کار و اینکه آیا برای ما امنیت لازم را دارد یا نه، آورده شده است.

متاسفانه برنامه گوگل دوو به دستور کمیته فیلترینگ از مایکت حذف شده است، به جای ان میتوانید از استور گوگل نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

9. اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی BlueJeans

Blue Jeans کنفرانس ویدیویی با کیفیت را برای انجام کسب و کارها آسان ، در دسترس و مقرون به صرفه می کند. با استفاده از اپلیکیشن Blue Jeans ، کاربران می توانند از هر نقطه از جهان، میزبان و یا شرکت کننده ی کنفرانس های ویدیویی باشند. BlueJeans به کسب و کارها در هر اندازه ای که باشند، کمک می کند تا بدون دردسر و هزینه سخت افزار اختصاصی ، جلساتی گروهی ، پویا و جذاب داشته باشند.

امکانات

  • دارای قابلیت ایجاد و یا پیوستن به یک مکالمه ویدیویی با حداکثر25 شرکت کننده (و حداکثر 100 نفر با پرداخت سرویس premium)
  • دارای قابلیت دسته بندی شرکت کنندگان در کنفرانس متناسب با سلیقه ی خود
  • دارای Wi-Fi و 4G / LTE بهینه شده

Blue Jeans برای گوشی اندروید خود از مایکت دانلود کنید:

d98f5ebc-75a8-49f5-819d-2d6208e2759f.png

BlueJeans Video Conferencing 
سازنده: BlueJeans Network
حجم: ۴۱.۹ مگابایت

«لازم به ذکر است نرم افزار های دیگری همچون آدوبی کانکت (Adobe connect) ، پلیکام و شبکه ویدئوکنفرانس شوکا نیز برای نصب موجود میباشند، البته در لیست ما سعی شد تا با توجه به نیاز شما بهترین ها انتخاب و معرفی شوند.»

سوالات متدوال

در این قسمت به سوالات شما در مورد ویدئوکنفرانس و مورادی که به شما در درک بهتر موضوع کمک میکنند جواب میدهیم.

کدک (codec) چیست؟

کدک سخت افزار یا تکنولوژی مبتنی بر نرم افزار است که برای رمزگذاری و فشرده سازی استفاده می شود. کدک های صدا و تصویر، از یک الگوریتم نرم افزاری برای رمزگذاری منبع صدا و تصویر گرفته شده از میکروفون و دوربین فیلمبرداری استفاده می کنند. سپس نرم افزار، این داده های رمزگذاری شده را به سایر دستگاه های شرکت کننده در کنفرانس ویدیویی منتقل می کند.

با این حال کدک ها برای اجرا، نیاز به سخت افزار تخصصی یا عمومی دارند. امروزه بیشتر گوشی های هوشمند دارای سخت افزاری برای پشتیبانی از کدک های ویدئویی هستند. از طرف دیگر ، سخت افزار اختصاصی کنفرانس ویدیویی نیز دارای کدک است. اما شما باید به دنبال سیستم هایی باشید که قابلیت رمزنگاری end-to-end را ارائه می دهند. به علاوه ، داشتن قابلیت plug-and-play دستگاه، باعث می شود که نیازی به نصب نرم افزاری برای کدک نباشد.

Codec های صوتی و تصویری مربوط به ویدئو کنفرانس عبارتند از:

  • H.263
  • H264
  • H265
  • G711

سرعت اینترنت من کم است ایا میتوانم از این برنامه ها استفاده کنم؟

بله میتوانید ولی به مراتب کیفیت تصویر نسبتا کمی دریافت خواهید کرد و ممکن است با قطعی ویدئو مواجه شوید،  توصیه میکنیم حتما از داشتن یک اینترنت پرسرعت قبل نصب این برنامه ها اطمینان حاصل کنید.

به چه تجهیزاتی برای ویدئو کنفراس نیاز دارم؟

این سوال خوبی است اگر از اندروید استفاده میکنید به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و دوربین گوشی همه کار را برای شما انجام میدهد اما اگر از ویندوز استفاده میکنید و یا لینوکس، برای اینکه بتوانید یک کنفرانس یا تماس تصویری با کیفیت انلاین برگزار کنید نیازمند دوربین (وبکم)، میکروفون یا هدفون و بلندگو هستید.

“اگر قصد خرید تجهیزات ویدئوکنفرانس را دارید حتما نیم نگاهی به محصولات ویدئو کنفرانس لاجیتک داشته باشید.”

 برنامه هایی که تماس تصویری و برگزاری کنفرانس را ساده میکنند

در این مطلب با برنامه هایی که به شما در برقراری یک تماس تصویری، برگزاری کنفرانس، سمینار های انلاین و همچنین کلاس های اموزش مجازی آنلاین کمک میکنند آشنا شدید.


امید است این برنامه ها بتوانند راه گشای مشکلات شما باشند، اگر نظر یا سوالی دارید در کادر زیر بیان کنید.

خرید حق عضویت برنامه دوستیابی با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت


⭐🔷با پرداخت حق عضویت میتوانید از برنامه استفاده کنید و با افراد مختلف صحبت کنید و فرد مورد علاقه خود را پیدا کنید 💕

👇تصاویر قسمتی از برنامه👇

 


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
24 هزار تومان 55 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 18,745 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر