موضوعات وبسایت : چت و چت روم

چگونه در واتساپ لپ تاپ تماس تصویری بگیریم

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 13:14



مقدمه

واتس اپ با بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال یکی از بزرگترین پیام رسان ها زمان حاضر است. با این وجود ، مواقعی وجود دارد که کاربران برای انجام ساده ترین کارها به استفاده از این پیام رسان می پردازند. در واقع WhatsApp، یک اپلیکیشن رایگان برای ارائه خدمات پیام رسانی است اما این اپلیکیشن برای بسیاری از کاربران آن چیزی فراتر از یک سرویس پیام رسان می باشد. اپلیکیشن WhatsApp بسرعت در میان شبکه های رسانه ای دیجیتال سراسر جهان گسترش یافته و برنامه ای امن و ایمن برای کاربران جهت برقراری ارتباط با یکدیگر می باشد.

از جمله کاربردهای ویژه WhatsApp که می توان به آنها اشاره کرد، مطلع ساختن پلیس و سرویس های امنیتی از وقوع جرم، فعال سازی بهتر خطوط ارتباطی میان نیروهای همگانی  و قانونی  و همچنین گرداوری مدارک جرم علیه شخص مرتکب جرم می باشد. افزون بر این مردم برای ضبط رویدادهای طبیعی همانند  آتشفشان، زمین لرزه، توفان و دیگر رویدادهای ناگوار نیز از WhatsApp بهره می برند.

در ژانویه سال ۲۰۰۹، اپلیکیشن WhatsApp یا واتساپ را دو تن از توسعه دهندگان پیشین Yahoo به نام های Brian Acton و Jane Koum، راه اندازی کردند. این دو پس از ترک کمپانی Yahoo، در سپتامبر سال ۲۰۰۷ مدتی را به مسافرت در آمریکای شمالی پرداختند و در این دوره بر پایه شایعات اینترنتی حتی خویشان و دوستان نزدیکشان نیز به سختی با آنها امکان تماس داشتند.

این دو پس از بازگشت به خانه برای کار در چندین کمپانی درخواست دادند. یکی از این کمپانی ها Facebook بود  که شوربختانه یا خوشبختانه فیسبوک  درخواست کار آنها را رد کرد. Koum تصمیم داشت تا سالهای آینده خود را با ۴۰۰ هزار دلاری که در Yahoo بدست آورده بود سپری کند، اما با خرید یک گوشی آیفون در ژانویه سال ۲۰۰۹، متوجه پتانسیل عظیم اپلیکیشن های گوشی های هوشمند گردید. Koum به کند و کاو درباره امکان توسعه اپلیکیشنی پرداخت که به کاربران گوشی های همراه امکان می داد تا با دیگر کاربران تعامل و ارتباطی بهتر داشته باشند. Koum با همکاری Acton، توسعه شالوده WhatsApp را آغاز نمود و در ۲۴ فوریه سال ۲۰۰۹ پس از همکاری با توسعه دهنده روسی Igor Solomennikov، اپلیکیشن خود را WhatsApp نام گذاری کرد که همانند عبارت whats’up به معنای “چه خبر؟” بود. پس از آن نیز کمپانی WhatsApp را در کالیفرنیا تاسیس نمودند.

سپس با کمک مالی ۲۵۰ هزار دلاری، تیم توسعه دهندگان WhatsApp، شمار کاربران خود را تا سال ۲۰۱۲ به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان رساند. این رشد خیره کننده توجه بسیاری را به خود جلب نمود و باعث شد تا فیسبوک، خواستار خرید کمپانی WhatsApp گردد.  در سال ۲۰۱۴ کمپانی فیسبوک، WhatsApp را با ارزش ۱۹ میلیارد دلار خریدار نمود، آنهم از کسانی که پیشتر درخواست استخدامشان را در فیسبوک رد کرده بود!  فیسبوک پس از خرید WhatsApp، استفاده از آن را برای همه رایگان کرد.

در حالی که برقراری تماس با برنامه WhatsApp روی اندروید و iOS به سادگی ممکن است، انجام همان کار بر روی دسکتاپ می تواند یک کار نسبتا دشوار باشد.خوشبختانه ، یک راه حل هوشمندانه برای برقراری تماس ویدیویی در نسخه دسکتاپ واتساپ وجود دارد. در این راهنما، ما به این سؤال رایج درباره ویژگی تماس ویدیویی دسکتاپ WhatsApp پاسخ خواهیم داد و همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید به صورت ویدئویی تماس برقرار کنید زیرا نسخه موبایل انجام تماس ویدئویی بسیار آسان است.

بخش اول: آیا می توانم با نسخه دسکتاپ واتساپ تماس ویدئویی برقرار کنم؟

اگر به دنبال یک راه حل ساده برای برقراری تماس ویدیویی WhatsApp در سیستم عامل مک یا ویندوز هستید، ناامید خواهید شد. در حالی که WhatsApp یک نسخه تحت وب روی سیستم عامل های مختلف دارد، اما برقراری تماس ویدئویی آن امر ساده ای نیست. در حال حاضر کاربران فقط می توانند با نسخه Android یا iOS واتس اپ برقراری تماس ویدئویی داشته باشند. از ویژگی نسخه تحت وب واتساپ می توان به دسترسی چت ها و لینک های اشاره کرد، اما ویژگی تماس ویدیویی هنوز اضافه نشده است. همچنین نسخه دسکتاپ این برنامه شامل هیچ قابلیت تماس صوتی یا ویدئویی نمی شوند.

ناامید نشوید، هنوز راهی  وجود دارد که می تواند به شما در برقراری تماس های ویدیویی نسخه دسکتاپ WhatsApp در مک و ویندوز کمک کند. در بخش بعدی شما را با نحوه برقراری تماس های ویدئویی WhatsApp در دسکتاپ آشنا می کنیم.

بخش دوم: چگون می توان در نسخه مک یا ویندوز واتساپ تماس ویدئویی برقرار کرد؟

از آنجایی که برای برقراری تماس ویدیویی نمی توانید از نسخه وب واتساپ یا برنامه دسکتاپ استفاده کنید ، باید از یک شبیه ساز استفاده کنید. چندین شبیه ساز اندرویدی در بازار وجود دارد که می توانید مکالمات ویدیویی واتساپ را بر روی سیستم دسکتاپی خود انجام دهید. از آنجا که BlueStacks محبوب ترین و قابل اعتماد ترین شبیه ساز است، اجازه دهید آن را در این راهنما در نظر بگیریم. به راحتی می توانید BlueStacks را در سیستم عامل Windows یا Mac خود دانلود کنید و به شبیه سازی اندروید روی سیستم رایانه ای خود بپردازید. این امر به شما امکان می دهد تا WhatsApp را به صورت اصلی در سیستم خود اجرا کنید و همچنین می توانید به ویژگی تماس نیز دسترسی پیدا کنید. برای یادگیری نحوه برقراری تماس ویدیویی در نسخه دسکتاپ WhatsApp ، این مراحل را دنبال کنید:

  • مرحله اول: نخست ، به وب سایت رسمی BlueStacks مراجعه کرده و برنامه را در Mac یا Windows PC خود دانلود کنید. در حال حاضر ، BlueStacks 4 جدیدترین نسخه برنامه موجود است.
  • مرحله دوم: پس از دانلود یک فایل پرحجم ، کافی است آن را راه اندازی کنید و بر روی دکمه “نصب اکنون” کلیک کنید. اگر می خواهید قبل از موافقت با شرایط و ضوابط آن ، مراحل نصب را سفارشی کنید.
  • مرحله سوم: چند دقیقه صبر کنید تا اینستالر BlueStacks تمام فایل های مورد نیاز خود را از سرور خود استخراج کرده و برنامه را نصب کند. پس از اتمام نصب، به شما اطلاع داده می شود.
  • مرحله چهارم: پس از اتمام تنظیمات، به راحتی برنامه دسکتاپ BlueStacks را در Mac یا Windows PC خود راه اندازی کنید. در ابتدا ، ممکن است مدتی طول بکشد که برنامه فرآیند نصب را به اتمام برساند. برای ادامه باید اعتبارنامه حساب Google خود  را وارد کنید.
  • مرحله پنجم: اکنون، BlueStacks حساب Google شما را فعال می کند و سعی کرده تمام جزئیات مربوط به برنامه را آشکار کند. پس از راه اندازی برنامه، فقط به نوار جستجو (یا Play Store) بروید و به دنبال WhatsApp باشید.
  • مرحله ششم: همانطور که می توانید جزئیات واتساپ را بر روی صفحه نمایش دریافت کنید، به سادگی بر روی دکمه “نصب” کلیک کنید و با شرایط و ضوابط موافقت کنید.
  • مرحله هفتم: به هیچ وجه ، WhatsApp روی حساب BlueStacks شما نصب می شود و در خانه آن نمایش داده می شود. به سادگی آن را راه اندازی کنید و ضمن وارد کردن همان شماره تلفنی که به حساب کاربری خود وارد کرده اید ، تنظیم اولیه آن را انجام دهید.
  • مرحله هشتم: اکنون می توانید به واتساپ خود در Mac یا Windows PC دسترسی پیدا کنید. اگرچه مخاطبین شما به طور خودکار در اینجا بازیابی می شوند، حتی می توانید مخاطبین جدید را به صورت دستی اضافه کنید.
  • مرحله نهم: اکنون ، فقط به تماسی که می خواهید با آن گپ بزنید بروید و روی دکمه تماس ویدیویی ضربه بزنید. دسترسی به دوربین و میکروفون دسکتاپ خود را برای شروع گفتگوی ویدیویی فعال کنید.

بخش سوم: نکته حرفه ای: پشتیبان گیری از WhatsApp چت به رایانه شما

بسیاری از کاربران به دلیل شرایط مختلف از نابودی داده های WhatsApp خود شکایت می کنند. اگر نمی خواهید از همان سرنوشت رنج ببرید، پس از تهیه نسخه پشتیبان از داده های WhatsApp خود با استفاده از MobileTrans – WhatsApp Transfer از رایانه خود استفاده کنید. فقط با یک کلیک می توانید یک نسخه پشتیبان گسترده از داده های خود را روی سیستم داشته باشید. این شامل مکالمات WhatsApp ، مخاطبین ، رسانه های قابل تبادل مانند عکس ، فیلم ، استیکر، اسناد و موارد دیگر می شود. بعداً می توانید محتوای پشتیبان را پیش نمایش کنید و حتی آن را در همان یا هر دستگاه دیگر بازیابی کنید.

  • جدای از آن ، از این برنامه همچنین می توان برای انتقال مستقیم داده های WhatsApp از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده کرد.
  • حتی از انتقال چت های WhatsApp بین Android و iPhone نیز پشتیبانی می کند. کاملاً با آخرین مدل های آیفون و آندروید سازگار است.
  • علاوه بر این ، می تواند به شما در تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی چندین برنامه پیام رسان دیگر مانند Kik ، WeChat ، Viber و LINE کمک کند.
  • از آنجا که این نرم افزار بسیار آسان برای استفاده است ، هیچ دانش فنی قبلی برای کار روی آن لازم نیست. فقط دستگاه خود را وصل کنید ، برنامه را راه اندازی کنید و از داده های WhatsApp خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نتیجه گیری

اکنون وقتی می دانید یک راه حل گام به گام برای برقراری تماس های ویدیویی واتساپ روی دسکتاپ، می توانید به راحتی نیازهای خود را برآورده کنید. همانطور که مشاهده می کنید برقراری تماس های ویدیویی در دسکتاپ واتساپ به راحتی دسترسی به چت ها یا لینک های آن آسان نیست. اگر به راحتی می خواهید به واتس اپ روی دسکتاپ خود داشته باشید ، نسخه وب برنامه را امتحان کنید. اگر می خواهید مکالمه ویدیویی دسکتاپ واتس اپ را در مک / ویندوز برقرار کنید ، پس از استفاده شبیه ساز مانند BlueStacks را در نظر بگیرید. پیش بروید و این راه حل را امتحان کنید و این راهنما را با دیگران به اشتراک بگذارید تا به آنها بیاموزید که چگونه از طریق دسکتاپ واتساپ نیز تماس ویدیویی برقرار کنند.

در نهایت به سادگی به برقراری تماس ویدئویی در واتساپ از طریق نسخه دسکتاپ بپردازید.

خرید حق عضویت برنامه دوستیابی با تخفیف ويژه

به مدت محدود فقط تا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت


⭐🔷با پرداخت حق عضویت میتوانید از برنامه استفاده کنید و با افراد مختلف صحبت کنید و فرد مورد علاقه خود را پیدا کنید 💕

👇تصاویر قسمتی از برنامه👇

 


بلافاصه بعد از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد و میتوانید فایل را دریافت کنید


وارد کردن نام و شماره موبایل اختیاری می‌باشد.
24 هزار تومان 55 هزارتومان

تعداد خرید موفق تا این لحظه 18,745 نفر

پرداخت با کلیه کارت های عضو شتاب




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر